Previous Next
Μελιτζάνα



Εμπόριο Οπωροκηπευτικών Πατίκας


Μελιτζάνα
Με ορκισμένους φίλους, αλλά και εχθρούς, η μελιτζάνα αποτελεί ένα από τα πιο περίεργα -γευστικά αλλά και οπτικά- λαχανικά με πολλαπλά οφέλη,
τα οποία πρέπει να σας κάνουν να αναθεωρήσετε, αν ανήκετε στους εχθρούς της.
Θα τη βρείτε μέσα στον μουσακά, τα «παπουτσάκια» και το μπριάμ –μεταξύ άλλων- και αν δεν είστε από τους λάτρεις της,
το πιθανότερο είναι να την αφαιρέσετε και να συνεχίσετε το γεύμα σας, καθώς είναι πολλοί αυτοί που δεν αγαπούν την ιδιαίτερη γεύση της.

Αφαιρώντας την, όμως, χάνετε και κάποια θρεπτικά συστατικά, αφού το σκουρόχρωμο αυτό λαχανικό είναι πλούσιο σε μέταλλα όπως ασβέστιο,
κάλιο και σίδηρο, το οποίο μάλιστα είναι αυτό που κάνει το χρώμα της να αλλάζει όταν εκτίθεται στον αέρα.
Είναι, επίσης, πλούσια σε νάτριο, πρωτεΐνη, βιταμίνη Α και διαιτητικές φυτικές ίνες, που την καθιστούν μια πολύ υγιεινή τροφή,
γι’ αυτό άλλωστε και αποτελούσε πάντα αγαπημένη τροφή βασιλιάδων και βασιλισσών.
Παρ’ όλο που υπάρχουν διάφορες ποικιλίες, οι περισσότερες χαρακτηρίζονται από τη μοναδική αυτή γεύση και υφή της μελιτζάνας που όλοι γνωρίζουμε.




Η Ινδία αποτελεί μια από τις χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή μελιτζάνας, γι' αυτό είναι και πρωτοπόρος στον τρόπο μαγειρέματός της.
Απ’ άκρη σ’ άκρη της χώρας μαγειρεύεται και καταναλώνεται με εκατοντάδες διαφορετικούς τρόπους, μοναδικούς για μερικές περιοχές.
Κάποιοι την προτιμούν καπνιστή, άλλοι ψητή, στον ατμό, με κάρυ, πίκλες ή αποξηραμένη και τηγανισμένη σαν σνακ.
Μην ξεχνάτε, βέβαια, ότι όσο λιγότερο τη μαγειρεύετε, τόσο περισσότερο διατηρεί τα θρεπτικά της συστατικά, γι’ αυτό αποφύγετε τα πολλά τηγανίσματα.

Μερικές από τις ποικιλίες που μπορείτε να βρείτε είναι:
Σαντορίνης (λευκή), φλάσκα (βιολετί), τσακώνικη (βιολετί-λευκή) και κόκκινη μελιτζάνα από τη Βραζιλία.